Kikkertgrossisten.dk

Handelsbetingelser

Her kan du læse, hvordan du handler med Kikkertgrossisten.dk.

Personlige oplysninger
Bestilling - Køb trin-for-trin
Betaling (betalingskort / bankoverførsel)
Levering og forsendelse
Fortrydelses- & reklamationsret
Reklamation over beskadiget pakke
Ordrestatus
Forbrugerklagenævnet


Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger der registreres på Kikkertgrossisten.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Kikkertgrossisten.dk.

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Kikkertgrossisten.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Man kan desuden valgfrit få sin e-mail-adresse optaget på en mailingliste hos Kikkertgrossisten.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Kikkertgrossisten.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.


Bestilling - Køb trin-for-trin

Find den ønskede vare.

Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".

Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.

Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.

Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".

På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.

Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".

Bekræft bestilling - opsamling af bestillingen og de data du har indtastet.

Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er transaktionen ikke gennemført.

Systemet sender dig straks en bekræftelse på bestillingen på den e-mail adresse du har opgivet under kundeoplysninger.

Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.


Betaling (betalingskort / bankoverførsel)

Kikkertgrossisten.dk modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, EuroCard samt Bankoverførsel. - Alle beløb er i danske kr.

Ved betaling med betalingskort, vil betaling først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Gebyr for anvendelse af Dankort/Visa-Dankort følger de gældende priser fra Nets (minimum 1,45 kr. pr. transaktion). Gebyret vises inden en ordre godkendes af køberen. For alle udenlandske kreditkort (MasterCard, EuroCard og Visa) opkræver et gebyr på 5,75%.

Kikkertgrossisten.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Bankindbetaling
Bankindbetaling (Overfør venligst ordrens total beløb til reg. nr.: 3243 konto nr.: 3243259932 (Danske Bank). 

Fra udlandet benyttes IBAN NO DK7830003243259932 - SWIFT DABADKKK

Ved bankoverførsel fra udlandet opkræves et bank-gebyr på Dkr. 50,00.

Skriv venligst ordrenummer som reference). Når vi har registeret deres overførsel vil varen blive sendt.


Levering og forsendelse

Bestilte varer kan enten sendes med Postdanmark eller GLS (du kan vælge at bruge en af GLS' mere end 500 Pakke Shops som udleveringssted til de varer du bestiller på Kikkertgrossistgen.dk. Det betyder billigere porto for dig!) Ordrer over 20 kg sendes kun med GLS.

Levering til Ikke-brofaste øer
Varer som sendes på palle (over 60 kg) til ikke-brofaste øer opkræves et tillæg på kr. 812,50 (opkræves særskilt).

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Levering
Rettidig levering forudsætter at Post Danmark og GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark eller GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

"Kikkertgrossisten" kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark eller GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, skal "Kikkertgrossisten" kontaktes så hurtigt som muligt..

Levering til hele EU samt Færøerne og Grønland
Vi leverer til hele EU, samt Færøerne og Grønland. Er den samlede vægt under 20 kg. beregnes forsendelsomkostningerne automatisk.

Er vægten over 20 kg vil vi beregne fragtomkostningerne særskildt. Derfor bedes du kontakte vores Kundeservice inden bestilling, så vi kan aftale forsendelsesmåde.

Ordrer som leveres til Grønland fratrækkes den danske moms på den endelige faktura.

Bestilling og levering
Varer som bestilles inden kl. 11.00 afsendes normalt indenfor en til to arbejdsdage, såfremt varen er på lager. Er varen ikke på lager, kan leveringstiden være op til 2 - 3 uger. Se også "Ordrestatus".


Fortrydelses - og reklamationsret

14 dages fortrydelsesret
For privatkøb er der 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages.

Varer købt i perioden 17.11. - 23.12.2017 kan returneres indtil den 8. januar 2018 (gælder kun privatkøb).

Kikkertgrossisten har fra den dag, hvor den private kunde har meddelt, at købet er fortrudt, 14 dage til at give pengene retur. I tilfælde hvor der er konkret formodning om en værdiforringelse/mangel af returvaren, kan kikkertgrossisten afvente modtagelsen, før købesummen refunderes. Når varen er kommet retur, vil en evt. værdiforringelse af varen (og emballagen) fratrækkes det beløb der refunderes.

Går en vare i stykker eller forsvinder under transporten i forbindelse med en returnering, er det kunden, der bærer risikoen for varen, indtil den er returneret til Kikkertgrossisten.dk.

Der er ikke returret for solformørkelsesbriller.

Har du betalt med Dankort tilbageføres beløbet til din konto. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand som du modtog den. Når varen er modtaget, kontrolleret og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.

For varer som ikke afhentes på posthuset og som går retur til os, refunderes fragten ikke.

Fortrydelse - sådan gør du:
Ønsker du at fortryde et køb skal du gøre følgende:

  1. Inden 14 dage fra varen modtagelse skal du meddele Kikkertgrossisten, at du ønsker at fortryde købet. Det sker ved at sende en mail til kundeservice@kikkertgrossisten.dk . I mailen skal der stå følgende oplysninger:

    Ordrenummer
    Kundens navn og adresse
    Et telefonnummer, hvor du kan kontaktes i dagtimerne
    Hvilken vare der skal sendes retur
     
  2. Herefter har du 14 dage til at returnere den købte vare (se returadresse nedenfor).

Erhvervskunder
Fortrydelsesretten gælder som udgangspunkt ikke for virksomheder, men Kikkertgrossisten har i særlige tilfælde mulighed for tage købte varer retur. Kontakt os inden varen returneres. Dog vil evt. tilbagebetaling kun gælde varens pris - ikke fragt og evt. kreditkortgebyrer.

Reklamation
Kikkertgrossisten yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven for privatkøb (1 år reklamationsret for erhvervskunder), omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Kikkertgrossisten indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Varer kan kun returneres med Postdanmark eller GLS med levering på vores adresse.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til vores salgskontor: Kikkertgrossisten.dk, Bakkegårdsvej 302 B, 3050 Humlebæk - e-mail: kundeservice@kikkertgrossisten.dk. Der kan ikke afhentes varer på denne adresse, da vores lager er placeret i Aalborg.

Varereturnering - privat køb 
Ønsker du at returnere en vare, som du har købt som privatperson, skal den sendes til:

Kikkertgrossisten.dk
Vandmanden 12B
9200 Aalborg SV

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller pakker som skal afhentes i pakkeshop. Pakken skal leveres på vores adresse. 

Returneringen foregår på følgende måde:

1. Sørg for at varen er indpakket forsvarligt og i den originale emballage.
2. Medsend altid en kopi af den oprindelige faktura.
3. Oplys dit bankkontonummer med henblik på tilbagebetaling af købesummen (gælder ikke Dankortkøb). Skriv det evt. på fakturakopien!

Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse.

Fra vi modtager varen til pengene refunderes går der max. 8 arbejdsdage. For varer som ikke afhentes på posthuset og som går retur til os, refunderes fragten ikke.

Varereturnering - Virksomhed
Fortrydelsesretten gælder som udgangspunkt ikke for virksomheder, men Kikkertgrossisten har i særlige tilfælde mulighed for tage købte varer retur. Dog vil evt. tilbagebetaling kun gælde varens pris - ikke fragt og evt. kreditkortgebyrer.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen (indenfor max. 8 arbejdsdage). Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Kikkertgrossisten har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.


Reklamation over beskadiget pakke

Har du modtaget en synligt beskadiget pakke fra Post Danmark, skal du starte en reklamation ved Post Danmark indenfor 24 timer efter modtagelse. En reklamation foretages ved at tage pakken, inkl. den originale emballage, med til dit nærmeste posthus og aflevere den der. Det er vigtigt, at pakken afleveres med det samme pakkenummer (track- & tracenummer), som den blev sendt til dig på. Posthuset sender så pakken videre til Post Danmarks reklamationsafdeling. Er du ved at modtage, men har endnu ikke kvitteret for en synligt beskadiget pakke, kan du nægte modtagelse af pakken. I dette tilfælde vil PostNord afklare et eventuelt erstatningsspørgsmål med afsenderen af pakken.

Hvad gør du, når du har modtaget en ikke-synligt beskadiget pakke fra Post Danmark?
Når du opdager, at pakken har taget skade pga. transport, men det ikke kunne ses på emballagen ved modtagelsen, skal du straks starte en reklamation ved Post Danmark. Dette kan gøres ved at kontakte Post Danmarks kundeservice på telefonnummer +45 80 20 70 30. Post Danmark gør i denne sammenhæng opmærksom på, at der skal reklameres indenfor 7 dage fra modtagelsen.

Hvad gør du, når du har modtaget en synligt beskadiget pakke fra GLS?
Hvis du endnu ikke har modtaget/kvitteret for pakken, så kan du afvise at tage imod pakken og GLS vil da tage forsendelsen med retur.

Hvad gør du, når du har modtaget en ikke-synligt beskadiget pakke fra GLS?
Venligst kontakt vores supportafdeling så hurtigt som muligt via mail med billeder af skaden.

 


Ordrestatus

Ordrestatus kan følges på http://www.kikkertgrossisten.dk/login.asp


Forbrugerklagenævnet

Her kan du finde hjælp og vejledning til at klage over specifikke typer af varer. Du kan også læse om, hvordan du går videre med din klage til Forbrugerklagenævnet eller en anden relevant klageinstans.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35  
2500 Valby
Telefon: 4171 5000
Hjemmeside: www.forbrug.dk

 

Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere